Nedmontering av kabelnätet
Kabelnätet är nu avaktiverat. Ett tiotal kopplingsskåp finns i området. Nedmontering av dessa kommeer ske successivt under året.
Kablar och rör som är nedgrävda från kopplingsskåp till resp. fastighet kommer få ligga kvar, såvida inte fastighetsägare själva vill ta bort dem. Alla kablar och kopplingsdosor inomhus kan tas bort och tas till återvinningen. Inget av denna utrustning kommer behöva returneras till Tele2.
Om gamla TV-boxar och routrar behöver returneras kommer Tele2 ta kontakt om detta, men hittills verkar det inte som det ska behövas.
Nedmonteringen samordnas av underhållsgruppen. Vid frågor om detta, kontakta Leif Alfredsson, 070-553 04 16.
Publicerad: 16 juni, 2026 i Kabel-TV.
Kommentarer: -